עובדים טוב

רובנו כבר מכירים את היתרונות שיש לעובדים מאושרים מלבד זה שהם, וובכן, פשוט שמחים להגיע לעבודה, ומגיעים עם אנרגיות חיוביות וטובות, הם גם עומדים יותר ביעדים שהוצבו להם, הם מסייעים לעמיתיהם ב 12% יותר מעובדים שאינם שבעי רצון, והתפוקה שלהם גבוהה יותר.

אפילו הצליחו למצוא קשר בין שביעות רצון העובד לבין הבריאות שלו, הבטיחות שלו בעבודה, פריון בעבודה, היעדרות, רמת שירות לקוחות ורווחיות החברה.

אתר החדשות “ביזנס אינסיידר” דיווח על דו”ח שערכה חברת משאבי האנוש “גלובפורס”, ושם הוצגו חמש שיטות כדי לגרום לעובד להיות מאושר.

  • לתת לעובדים תחושת משמעות ושייכות

בדו”ח נכתב כך “אנשים רוצים להרגיש חלק ממשהו גדול יותר- בין אם מדובר בצוות, חברה או קהילה. עבור עובדים רבים משמעות יכולה להיות בסך הכל רצון להשתתף בהשגת מטרות החברה, ולהרגיש חבר מוערך בצוות.” מחקרים מראים ששיעור היעדרויות העובדים קטן ב 60%, מרגע שניתנת להם תחושת משמעות והגדרת יעדים.

  • להעניק לעובדים הזדמנות להצליח ולהתפתח  

מחפשי העבודה בארצות הברית מעדים על עצמם כי התפתחות מקצועית וצמיחה אישית, הם אחד הקריטריונים החשובים ביותר בזמן חיפוש עבודה. למעשה, אחד הגורמים המובילים לחוסר שביעות רצון של עובדים הוא תחושת קיפאון ונתק מיעדי החברה.

  • לעודד הכרת תודה

73% מהעובדים בארצות הברית העידו כי הכרה מצד מנהליהם הייתה בעלת השפעה חיובית על רמת האושר שלהם בעבודה, לפי סקר שנערך ב”גלובופורס”.  “מתן אפשרות לאנשים להביע הכרת תודה גם תורם באופן מדהים לבריאות, פריון העבודה ורמת הסיפוק בעבודה”, נכתב בדו”ח.

  • גמישות רבה יותר

80% מהעובדים העידו על עצמם כי היו מאושרים הרבה יותר לו הייתה גמישות רבה יותר באפשרויות העבודה שלהם, ומבין העובדים שכבר נהנים מגמישות בעבודה, 90% אמרו כי הדבר הקל עליהם את הנטל באיזון שבין עבודה לפנאי. “חברות שבהן נרשם הזינוק החד ביותר ברמת הסיפוק של העובדים היו אלו שבין השאר הדגישו את הצורך באיזון בין עבודה לפנאי”, נכתב בדו”ח.

  • טיפוח אמון

הגברת האמון  יוצרת סביבת עבודה שמטפחת חברי צוות מאושרים, מסורים ופרודוקטיביים, סיכמו מחברי הדו”ח. “אחד הגורמים שתורמים הכי הרבה לרמת שביעות הרצון של עובדים היא יצירת תרבות של אמון בתוך הארגון שלך. משמעות הדבר היא לא רק אמון של עובדים במנהיגותך, אלא גם אמון בין העובדים לבין עצמם”.

גיל קול כתב לאתר ynet קריירה, על הנושא. שם הוצגו מסקנות מכנס משאבי אנוש של חברת “מנפאואר”, בה דנו המנהלים בשימור עובדים. אורנה סגל, מנכ”ל “מנפאואר” ישראל, אמרה בכנס שהשינויים התכופים והמתגברים בסביבה העסקית והארגונית, ובתפישת מקום העבודה מחייבים יכולת הסתגלות מהירה, מאגר כלים ואצבע על הדופק. לדבריה, “יש מחסור תמידי בעובדים בארץ ובעולם. צריך לנסות להיערך היום לעולם בעוד כמה שנים- במיוחד במקצועות שדורשים הכשרה ממושכת”. היא הוסיפה שאתגר שימור העובדים קשה במיוחד בצל נתונים לפיהם בעלי השכלה צפויים לעבוד ב 10-14 משרות עד גיל 38.

אז איך נשכנע את המנכ”ל להפנות תקציב ל HR?  

חלק נכבד ממשתתפי הכנס התעניינו כיצד להסביר להנהלה שיש להפנות משאבים לשימור עובדים. אחת השיטות שהוצעו, ואולי הטובה ביותר, הייתה לדבר במונחי החזר על השקעה. אחרת, אנשי התקציבים והמנכ”ל יתקשו להבין את הבעייתיות שכרוכה בעזיבת עובדים. למעשה, יחידת משאבי האנוש נחשבת לכזו שלא מרוויחה כסף, לכן רצוי להסביר כמה עולה לשמר עובד לעומת מחיר קליטת עובד חדש, ההפרש הוא פי 6-10 לפי תחום כמובן. אז הדרך הטובה ביותר זה פשוט להיכנס ולומר- “אני הולך לחסוך לחברה X כסף!”

בתמונה, דרך מושלמת להכרת תודה, מארז מפנק מבית FoxyBoxy        

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *